BF-2 till BF+1

1/2 - var hos Barnmorskan, hon undersökte mig och kände att jag var mogen, men tappen var inte utplånad ännu. Hon kände Skrutts huvud. Hjärtslagen hos Skrutt var normala, 145-150 som vanligt. Mitt sittande blodtryck var lite för högt igen, men efter vila var den återigen normal. Inget protein i urinet den här gången (verkade vara lite gången innan). SF-mått 35 cm. 

3/2 - Beräknad förlossning. Fick träffa en annan BM som är ny på Kvinnohälsan. Hon har tidigare jobbat på förlossningen. Blodtryck var som vanligt (högt sittande, normalt efter vila), ingen protein i urinet. Hjärtslagen var normala, lite över 150. Hon kände efter där inne och gav mig även en hinnsvepning. Tappen var väl bibehållen, tror jag hon sa. Men hon fick in två fingrar i den och kunde även hon känna huvudet. Det var fruktansvärt obehagligt med hinnsvepning, det kändes som en megamensvärk och otrolig skitnödighet samtidigt. :S Men det gjorde inte ont iaf. SF oförändrad. Senare på kvällen kände jag lite förvärkar och lite av slemproppen började släppa, men sen avstannade allt. 

4/2 - BF+1, inga förvärkar, inga speciellt märkbara sammandragningar heller, men mer av slemproppen släpper. Nu är det som oranga flytningar. Fick lite panik ett slag och oroade mig över att jag börjat blöda, men min älskade vän Essa lugnade mig och sa att jag inte skulle oroa mig om det inte var klart blod eller att det rann mycket. 

Nu känns det Lite nervöst. Jag är inte så nervös inför förlossningen i sig, smärta och så, men jag är nervös över att något ska gå fel och att jag får lämna sjukhuset utan mitt barn; bara en tom mage och minnen. :( Jag kan vara duktig på att förvänta mig det värsta. Nej, nu ska jag sluta tänka så. Jag kanske ska ta ett bad ikväll också.. för att lugna nerverna lite.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur går det?

Har fina killen kommit ut ännu? :)

Kram

2010-02-07 @ 16:04:04
URL: http://leonsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Idag är dagen då jag gissat att han ska komma. Så nu hoppas jag att han kommer idag :D

Kramar

2010-02-10 @ 09:37:31
URL: http://leonsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Åh, gud vad kul. Jag vinner typ aldrig!

GRATTIS till ert lilla mirakel! Och Didrik är ett riktigt fint namn! Nu längtar jag efter bild och att få höra hur allting har gått.

Många varma kramar till er!!!

2010-02-13 @ 09:31:49
URL: http://leonsmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0