Sönderstucken.

I måndags var jag på inskrivning. Fick en annan BM den här gången, då min vanliga är på semester. Den här damen var helt otroligt underbar!! Henne skulle jag villja ha resten av graviditeten också. Men jag har ju bara träffat min vanliga en gång så jag kan inte säga att hon inte är bra.

Fick kissa i kopp för att kolla äggvita (minns inte om det var något mer).
Sen var det blodprov, och det tog ett bra tag innan hon hittade en ådra hon var nöjd med, och då var hon bara någorlunda nöjd. Hon tänkte ta i handen när hon inte hittade något i armvecken (har varsin stor fin ådra), men ångrade sig och chansade på den ådra hon hittade. Jag kände ingenting, och jag överdriver inte; jag tror jag är så van vid att bli stucken att jag inte har känsel kvar. haha Det känns inte ens när de sticker in nålen.

Det var blod för att kolla könssjukdomar och blodgruppering.

Sen fick jag ett stick i fingret för att kolla blodsockret i en sån där apparat som diabetiker har. Fick även kolla blodvärde. 

Allting såg bra ut. 

Fick fläka ut mig i gynstolen, där hon topsade mig och även såg efter lite allmänt. Sen kollade hon storleken på moderkakan. Allting såg finemang ut. 

Blodtrycket var också bra. 132/60 (var 125/80 gången innan). 

Hon ställde många frågor, för att komplettera journalen, och en massa annat. Det var jättemysigt att prata med henne, och hon skojade och var jätteglad (vilket smittade av sig). 


Och idag bestämde jag mig för att ta tag i blodprovet till neurologen (läkemedelskoncentration), och Berga ligger närmast så då drog min mor och jag dit. Är fortfarande skriven i Tannefors där jag bodde innan, men blodprov kan man ta på vilken VC somhelst. Kvinnan där hade INGA problem att tömma mig på blod, och dessutom inte ge mig fler blåmärken än jag redan hade. Vissa kanske har mer vana, och kanske BM vid inskrivningen var lite väl försiktig...? Vissa säger att jag är svårstucken och andra gånger går det som smort. 

Sen handlade vi och drog hem där vi njöt av grillad kyckling med ceasarsallad. Vi satt på terrassen; helt underbart väder idag. 
 
5 augusti, läkarbesök på Kvinnohälsan
6 augusti, återbesök hos neurologen
22 augusti, yngsta brorsdotterns dop

10 september, RUL

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ojoj! Här händer det grejer! Tänkte på dig igår & kom på att jag inte hört nånting från dig på ett tag! Så läser man här att du är gravid, grattis!:) Vem är pappan då?

2009-08-12 @ 16:36:42
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0