What is in a name? A rose by any other name would still smell as sweet...

Hittade en intressant artikel i aftonbladet idag. Ett par har döpt sin son till Adolf Hitler; och hans två syskon har även dem namn som syftar på nazism och nazismens historia. Nu fyllde lille Adolf 3 år och dem ville beställa en tårta med hans namn på; butiken vägrar blankt, och det tycker föräldrarna är orättvist mot deras barn. Att svastikor (kallas även hakkors av många) täcker alla yter av deras hus, och bil, tycker dem har med balans och frid att göra, och trots att dem är emot rasblandning så dementerar dem att dem är racister.

Okej, nu känner jag mig inspirerad att göra om min namnförslagslista lite. Varför inte döpa min dotter till Tvångskastrera Pedofiler? Och min son ska nog döpas till Ban Religions. Ska vi gå på mindre politiska namn och mer efter intresse kanske. Varför inte döpa dem efter mina favoritfilmer? Lilltjejen Dirty Dancing, pojken Gökboet och trillingbröderna Härskarringen, Två Tornen och Kungens Återkomst. 

Sex är ju skoj också. Kanske ska de heta Peeenys, Vageena, Rompknoll, Thmisk, eller baisseksh. Det sista namnet är jag dock inte så engagerad i; det skulle mest vara för kuls skull. ;)

I Sverige är vi ju lite klämkäcka också, några namn jag funnit genom statistiska centralbyrån är Barbie, Bamse, Bullen, Tummelisa, alla Pippi Långstrumps namn finns med (alla!), en person heter Hitler i förnamn, Tussilago, Maskros, Anis, etc. Kan skratta och gråta hela dagen åt alla namn som finns.
http://www.scb.se/templates/Namnstatistik/NamnSokResultat____50725.asp


Kommentarer
Postat av: lise

Ja vad ska man säga egentligen... suckar

Är glad att du skrev på svenska ;) för det går mkt snabbare att läsa igenom då ha ha

2009-01-11 @ 09:27:46
URL: http://itsmychaos.blogspot.com
Postat av: Yvette

Men hallå vad har de där föräldrarna i IQ då? Kan ju inte vara alla indianer i den kanoten iallafall.



Men det är ändå roligt med udda och knasiga namn.

2009-01-11 @ 11:04:57
URL: http://knasigaideer.blogg.se/
Postat av: Berit

Själva funderade vi på att ge sonen namnet Kotte, men vi lämnade det förslaget ganska snart...

2009-01-11 @ 17:28:18
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0