Let's Dance!

Jag är ett stort fan av Let's Dance; tycker det är askul att kolla på och önskar att jag själv kunde vara med, men varje år är det någon som är så fruktansvärt irriterande och som man bara vill slänga ut genom ett fönster. Denna säsong är det Kitty Jutbring som får utstå mitt eldiga ogillande. Jag tål inte att se kvinnan; hon dansar i samma klass som en flaggstång, och har mindre i huvudet än en noshörning (de har väldigt små hjärnor). Jag har aldrig gillat Blondinbella, men hon är mer än okej i jämförelse med denna patetiska ursäkt till kvinna.

Vad är det med hennes stil? Det är inte punk, det är inte orginellt, hon är fruktansvärt barnslig (en liten dos barnslighet är nyttigt, men det finns väll ändå gränser?) och uppkäftig (på ett otrevligt/oartigt sätt).

Förra veckan blev hon sågad av juryn (och även denna vecka) och gick i taket över det; hon tyckte de var fruktansvärt taskiga. Lilla gumman, har du någonsin kollat på Let's Dance? Det är en tävling, och det kommer inte regna komplimanger över dig om du inte dansar bra; det är bara så det ligger till.

Mina personliga favoriter (av de som dansar bra) är Morgan och Magnus, men Linda Bagge är väldigt duktig. Jag tror att dessa tre, garanterat, kommer stå i final. Morgan har sån charm, energi, och han är duktig medan han samtidigt har kul. Om inte han var gift...

Vädligt tråkigt att Mojje fick hjärtinfarkt och inte kunde fortsätta tävlingen. 36 år och råka ut för en sånn sak; och dessutom åka på en blödning efter en stor operation; skrämmande. Jag måste dock erkänna att jag tycker det är starkt av Niclas att ersätta honom och ge sån energi på dansgolvet efter bara fyra dagars träning; och Niclas är dessutom den enda av Wahlgrenska familjen som jag tål.


Nej, nästa vecka åker Kitty ut med huvudet före! Alla andra vinner; ja, alla.

P.S. Idag har jag köpt mina allra första läsglasögon. Bara ettor, men det hjälper förhoppningsvis mot huvudvärken, och snygga är dem också. Lägger upp en bild när jag känner för det. D.S.

P.S2. Idag är det exakt 4 månader kvar till min födelsedag. Jag skulle börja spara pengar redan nu, om jag vore er. Se även till att ni har tid för fest den helgen jag fyller, alt. helgen innan eller efter. Det blir god mat, gottis, trevliga drinkar, underbart sällskap, singstar, eyetoy, musik, och glammiga ballonger såklart. etc. Sovplats finns för den som behöver det. D.S2. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0