Can't arrange or re-arrange, can't rewind, you can't go back, you gotta get your life on track... - On track / Ian Brown

Mor och jag har en vit månad; från den 6 januari till 6 februari ska vi vara spiknyktra. Vi har hållt oss hitills och vi kommer klara det enda till mål. Då och då är jag sugen på en öl, men inte vin som jag tycker så mycket om, och jag är inte sugen på att bli full.

Den här månaden har jag läst tre böcker (positiv bieffekt av nykterhet månne?) som jag ska recensera för er senare (eller någon annan dag). Den första var Kära Agnes av Håkan Nesser, sen Små Citroner Gula av Kajsa Ingemarsson, och imorse läste jag ut Mina Hemligheter (eng titel: Can you keep a secret?) av Sophie Kinsella.

Blev så fast i den senaste boken att jag satt uppe hela natten och läste. Klockan 7:30 ringer klockan; dags att vakna (om jag hade sovit), och 8:15 har jag läst klart hela boken. Så underbar bok på alla sätt, och huvudkaraktären Emma är precis som jag; fast i början är hon väll mindre ärlig än vad jag är. Det är romantisk komedi med lite drama. Läser ni inte den så missar ni något. Ska iaf. recensera alla böcker när jag inte är så trött.

Har som sagt inte sovit och sitter nu på kontoret. Jag ska åka hem strax efter lunch för att få några timmars sömn innan jag måste göra mig iordning inför kvällens dejt. Jupp, blivit hembjuden på middag hos en stilig karl. Ska vara där vid sextiden, men jag tror jag får skjuta fram det en timme så jag får lite tid på mig. Ska inte stanna länge heller; imorgon vid 9 ska jag vara på arbetsförmedlingen; har avbokat tre gånger redan (1 gång pga att jag skulle till vårdcentralen, andra gången för att jag just punkterat en halsböld, och tredje för att jag skulle till neurokliniken.). Tyvärr är fjärde gången gillt den sämsta tid jag fått hitills; fan! Åker till mamma ikväll och sover över; hon bor ju 5 min gångväg från AF.

Just det, min mor har även fått en lägenhet; hyresrätt i Haninge (Linköping, inte Stockholm); en jättefin tvåa med uteplats. Vi kollade på en liknande för ca 1-2 år sedan, och för ett par veckor sedan flyttade hennes väninna in i en precis likadan lägenhet några minuter bort. Jättekul för henne, tycker jag, men jag kommer sakna våran fina lägenhet; vi har bott där sen 2003 och det är det längsta vi bott på ett ställe sen föräldrarna separerade.

Så fort jag blir inskriven på AF ska jag tjata på soc om lägenhet; måste börja någonstans. Pengarna rullar inte in om man säger så. ;)

Kommentarer
Postat av: Eva

Haninge? Vart i Linköping ligger det? Har aldrig hört talas om det förut..

När flyttar hon/ni?

2009-01-21 @ 13:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0