Adolf Hitler tvångsomhändertagen.

Ni minns kanske mitt inlägg ang. barnet som döptes till Adolf Hitler? Han (och hans två systrar Aryan Nation och Honszlynn Hinler Jeannie) har nu blivit omhändertagen av socialen; föräldrarna kan förlora vårdnaden. En psykolog som uttalar sig i artikeln jämför namnvalet med barnmisshandel. Ett barn omhändertogs i Nya Zeeland nyligen; hon hade döpts till Talua does the Hula from Hawaii. Att göra barnets namn till en mening är ju orginellt om inte annat.

Tycker ni att ett barns namn är skäl nog att omhänderta det? Jag skulle nog tvinga föräldrarna att döpa om barnen till något mindre stötande. Man kan ju fundera på om allt står rätt till i föräldrarnas huvuden; och att det kanske kan vara ett skäl till att tvångsomhänderta barnen? Visst, man kan argumentera om att Hitler själv inte hade någon mental störning eftersom att han gjorde det han trodde var rätt. Fast att tro att etnisk rensning är rätt kan ju tyda på något annat.

Nyfiken på eran åsikt.

Min mor kom precis på ett helt underbart namn: Förlåt att jag finns, alt. Goddag, förlåt att jag finns. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: lise

Det kan omöjligen ha berott enbart på pojkens namn, som det stod i artikeln. Då hade ju inte hans systrar blivit omhändertagna. Jag tror att det förelåg någon brist i föräldrarnas sätt att sörja för barnens välbefinnande, därför omhändertogs dem.

2009-01-16 @ 08:00:56
URL: http://itsmychaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0