Project turn-your-life-around!

Vill egentligen inte berätta detta för då får man sånn press på sig och det blir så officiellt, men jag tänker iaf. säga det. Jag ska försöka sluta röka! Har nu en hel och några halvor kvar och sen får vi se hur det känns. Igår kände jag bara att jag inte ville röka, och spenderade mina pengar på mjölk och godis istället för cigg (som tanken var i början).

Kan inte införskaffa cigg förrän tidigast fredag då jag ska till mor igen. Hoppas jag står emot! Har dessutom bestämt att när jag röker (vilket ska bli färre gånger!) så ska jag bara röka en halva åt gången.

Mitt kontrollbehov blir sur av rökandet, och dessutom är det både dåligt för hälsan och plånboken (som är tom nog som det är). Nu när jag kommer får aktivitets- och utvecklingsersättning från försäkringskassan så vill jag se till att jag inte spenderar allt på skit!

Ska försöka lära mig att bli mer ekonomisk; vilket jag tror jag börjat göra. Dock är det en bit kvar...
 
Soc kommer förmodligen ordna med lägenhet åt mig, och till hösten hoppas jag på att jag kan börja plugga (det beror på om CSN vill ge mig extra veckor). På så sätt kan jag betala lägenheten med studielån/bidrag. När pluggandet är över så ska jag söka vidare till dramapedagoglinjen i Norrköping. Efter det får soc gå in igen tills jag hittat arbete.

Jag har iaf. en plan, men sen får vi se om det blir så. Hoppet finns, och motivationen också! Börjar växa upp och bli riktigt vuxen känner jag. Funderar på om jag ska försöka lära mig sticka... hehe *gammal*

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad duktig du är, som både tar itu med rökning och studier! :)

2009-02-04 @ 12:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0