30-årsfest.

Min bror, Max, fyller 30 år imorgon. Tiden går så jäkla fort. För 11 dagar sedan fick han sin andra dotter, Alva; hans första, Telma, är 15 månader.

Vi var hos honom och hans sambo idag, tillsammans med våran och hennes släkt. Jag älskar när vi alla träffas, för vi har fått så mycket bättre kontakt sen Telma föddes, och sen farmor fyllde 90 (hon fyller 92 i september). Telma lekte hela tiden, sen sov hon lite, och sen lekte hon för fullt igen. Jag tog med henne till lekparken mittimot villan där hon fick gunga både barngunga, och häst (en sån där med en stor fjäder). Min syssling Lucas, och en annan kille som var i lekparken andra gången, fick låta sig bli sparkade när hon gungade, eller låtsas ramla; då skrattar hon så hon kiknar. Onda bebisen! 

Jag har inte träffat Bianca och Lucas så mycket, och senast var på Telmas dop. De är mina sysslingar, de är 10 resp. 6 (tror jag). Underbara ungar. Jag hoppas att familjen får träffas oftare. :) 
 

Underbar dag, fint väder med fina människor. Och god mat; mjuk tacos, och sen tårta (fanns banantårta och pärontårta, men pärontårtan var ingen höjdare så jag höll mig till banantårtan). Just det, fick Kent att stanna vid systemet på väg till Max. Så nu är det lugnt. Hoppas vinet jag gick ifrån hamnade i rätt händer. Ingen alkis eller underårig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0