AHA-behandling

Fan, jag glömde ju berätta att jag var på AHA-behandling igår. Det var jättebra, kändes ingenting och huden blev så fruktansvärt len och härlig. Ska fortsätta med något starkare dock.

AHA är ett samlingsnamn för en mängd syror av olika styrka. De andvänds i denna behandling för att 'skala' bort det översta lagret av huden, och ta fram ett nytt, rent lager. Det är bra mot acne, mindre rynkor, och glåmig hy som behöver lite lyster.

Vissa kan känna att det svider en aning, och man blir lite röd efteråt (dock inte knallröd som en tomat), men jag kände ingenting och fick en lätt rodnad på kinderna som snabbt försvann.

Jag har aldrig varit lenare, och jag kan rekommendera det stark, om bara för att fräscha upp huden.

Kemisk peeling är aningen starkare och ger mer effekt på kortare tid. Vi får se.

Jag gick iaf. till Johanna på www.hudakademin.se som ligger på S:t Larsgatan, och det kostade mig 395kr för 30min. Jag kände faktiskt ett stort behov att åtminstone testa, och det är lite av en investering.

Kommentarer
Postat av: becca

men Alicia!! Gör inte så mot din hud!! Du är fortfarande ung och det sliter på den, tro mig...du hade ju redan fin hy innan! AMEH!

2009-04-04 @ 19:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0